(یادامام وشهدا)  زخم هایتان یادمان رفت  و آرمان هایتان را قاب گرفتیم
(یادامام وشهدا)  زخم هایتان یادمان رفت  و آرمان هایتان را قاب گرفتیم

(یادامام وشهدا) زخم هایتان یادمان رفت و آرمان هایتان را قاب گرفتیم

اطلاعیه دفتر امام خمینی در مورد توبه سلمان رشدی (نویسنده کتاب آیات شیطانی)

اطلاعیه دفتر امام خمینی در مورد توبه سلمان رشدی (نویسنده کتاب آیات شیطانی)

بسمه تعالی

رسانه های گروهی استعماری خارجی به دروغ به مسؤولین نظام جمهوری اسلامی نسبت می دهند که اگر نویسنده کتاب آیات شیطانی توبه کند، حکم اعدام درباره او لغو می گردد. حضرت امام خمینی مدظله فرمودند: این موضوع صددرصد تکذیب می گردد. سلمان رشدی اگر توبه کند و زاهد زمان هم گردد، بر هر مسلمان واجب است با جان و مال، تمامی هم خود را به کار گیرد تا او را به درک واصل گرداند. حضرت امام اضافه کردند: اگر غیر مسلمانی از مکان او مطلع گردد و قدرت این را داشته باشد تا سریعتر از مسلمانان او را اعدام کند، بر مسلمانان واجب است آنچه را که در قبال این عمل می خواهد به عنوان جایزه و یا مزد عمل به او بپردازند.

صحیفه نور، جلد 21، صفحه87

مورخ: 1367/11/29

«گفتم که معاویه ما را طلبیده»

«گفتم که معاویه ما را طلبیده»

«هدایت‌الله بهبودی» نویسنده، خاطره سفر به دمشق در سال‌ها پیش را اینطور نقل کرده:

امشب باید پرواز کنیم به سمت تهران. صبح به همراهان ، به شوخی، . رفتیم به دیدن گور یکی از امپراتوران جهان در سیزده قرن پیش. کوچه پس کوچه‌های پشت بازار حمیدیه را رد کردیم.

 رسیدیم به بن بستی که با چند پله پایین  می‌رفت و به یک در چوبی قهوه‌ای رنگ ختم  می‌شد.

دو روز پیش وقتی سراغ قبر معاویه را از اهالی دمشق گرفته بودیم، نشانیِ درستی نداده بودند. کسانی که می‌شناختند از دادن جواب خودداری کرده بودند؛ اگر هم  می‌دانستند، قبر معاویه کوچک را، که دوستدار خاندان پیامبر بود، نشان داده بودند. حتی راهنمای بومی ما هم پاسخی به درخواست ما نداده بود. گفته بود: به نفع مذهب شما است که از این گور دیدن نکنید. یکی از همراهان هم افزوده بود:

سال ۶۴ که مادرزنم توانست قبر را ببیند، می‌گفت بوی ادرار استشمام کردم.

در زدیم. زنی، در قهوه‌ای را باز کرد. اول جمله‌ای که گفت، درود بر حضرت رسول اکرم و فرزندانش بود. سپس از امام حسن و امام حسین (ع)، جوانان اهل بهشت، یاد کرد، اما اجازه ورود نداد. اصرار کردیم، پذیرفت. گور، درون اتاقکی مخوف و نیمه ویران و زیر تلی از خاکِ برآمده بود.

اینها را از پشت درِ بسته اتاقک دیدم. چشم انداز غریبی داشت. بوی ادرار  نمی‌آمد، اما خِفّت و شکست را می‌شد با حواس پنجگانه دریافت. لحظه‌ای آن چه را می‌دیدم با شوکت و شکوه بارگاه دختر سه ساله امام  سنجیدم... او که در قصر مُرد، اینک در این خرابه مدفون... او که در خرابه جان داد، اینک زیر قوسی هزار آیینه...

ماه محرم، ماه شکست قدرت‌های یزیدی است.

ماه محرم، ماه شکست قدرت‌های یزیدی است.

ماه محرم، ماه شکست قدرتهای یزیدی و حیله های شیطانی است. مجالس بزرگداشت سید مظلومان و سرور آزادگان که مجالس غلبه سپاه عقل بر جهل و عدل بر ظلم و امانت بر خیانت و حکومت اسلامی بر حکومت طاغوت است، هر چه باشکوهتر و فشرده تر بر پا شود، و بیرق‌های خونین عاشورا به علامت حلول روز انتقام مظلوم از ظالم، هر چه بیشتر افراشته شود.

#امام_خمینی

صحیفه نور ،جلد ٣،صفحه ٢٢٧

صحیفه نور امام خمینی(ره)

بیرق قیام

https://s6.uupload.ir/files/%D8%A8%DB%8C%D8%B1%D9%82_%D9%82%DB%8C%D8%A7%D9%85_224w.jpg

بیرق قیام

محرم را زنده نگه دارید. ما هر چه داریم از این محرم است و از این مجالس. ما باید به عمق این #شهادت و تاثیر این شهادت در عالم برسیم و توجه کنیم که تاثیر او امروز هم هست. اگر این مجالس #عزاداری و اجتماعات سوگواری نبود، کشور ما پیروز نمی‌شد.

همه در تحت بیرق امام حسین (س) قیام کردند. در این اجتماعاتی که در محرم و #صفر می‌شود، مبلغین عزیز و خطبای معظّم باید مسائل روز را، مسائل سیاسی را، مسائل اجتماعی را در یک همچو زمانی که گرفتار این همه #دشمن ما هستیم، معیّن کنند.

امام خمینی(ره) | ۲۵ مهر ۱۳۶۱