(یادامام وشهدا)  زخم هایتان یادمان رفت  و آرمان هایتان را قاب گرفتیم
(یادامام وشهدا)  زخم هایتان یادمان رفت  و آرمان هایتان را قاب گرفتیم

(یادامام وشهدا) زخم هایتان یادمان رفت و آرمان هایتان را قاب گرفتیم

شهادت قهرمانانه عباس دوران

https://s6.uupload.ir/files/%D8%B4%D9%87%D8%A7%D8%AF%D8%AA_%D9%82%D9%87%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86%D8%A7%D9%86%D9%87_lymu.jpg

شهادت قهرمانانه عباس دوران

هنگامی که در تیر ۱۳۶۱ خورشیدی صدام حسین رییس رژیم بعث عراق برای میزبانی از اجلاس سران عدم تعهد آماده می شد و گفته بود که هیچ خلبان ایرانی جرات نزدیک شدن به آسمان بغداد برای برهم زدن اجلاس را ندارد، عباس دوران ماموریت یافت تا عملیاتی را برای جلوگیری از تشکیل کنفرانس سران غیرمتعهدها در عراق انجام دهد.

این عملیات با هدف بمباران پالایشگاه «الدوره» بغداد، نیروگاه اتمی بغداد و پایگاه الرشید یا ساختمان هتل اجلاس عدم تعهد بود که این عملیات با موفقیت انجام شد. در این عملیات موفق هواپیمای ایرانی مورد اصابت چند گلوله ضدهوایی قرار گرفت. خلبان کابین عقب دستگیره خروج اضطراری را کشید و از جنگنده خارج شد اما عباس دوران با صرف نظر کردن از خروج اضطراری، هواپیمای (اف ۴) صدمه‌ دیده خود را که در آتش می‌سوخت، با هدف ناامن جلوه دادن شهر بغداد، به هتل محل برگزاری هفتمین دوره اجلاس سران جنبش غیرمتعهدها کوبید و مانع از برگزاری این اجلاس در عراق شد و خودش به دیدار معبود شتافت.

شادی روحش صلوات

امام خمینی (ره) : امروز که روز عید غدیر است و از بزرگترین اعیاد مذهبی است،

امام خمینی (ره)

امروز که روز عید غدیر است و از بزرگترین اعیاد مذهبی است، این عید، عیدی است که مال مستضعفان است، عید محرومان است، عید مظلومان جهان است، عیدی است که خدای تبارک و تعالی به وسیله رسول اکرم - صلی الله علیه و آله و سلم - برای اجرای مقاصد الهی و ادامه تبلیغات و ادامه راه انبیا، حضرت امیر - سلام الله علیه - را منصوب فرمودند.

صحیفه امام(ره) - جلد 19 - صفحه 63

غدیر، الگوی حکومت اسلامی را معیّن کرد

غدیر، الگوی حکومت اسلامی را معیّن کرد

امام خمینی (ره) : روز #عید_غدیر، روزی است که پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله تکلیف حکومت رامعیّن فرمود و الگوی حکومت اسلامی را تا آخر تعیین فرمود که حکومت اسلام، نمونه اش عبارت از یک همچو شخصیتی است که در همه جهات مهذّب، درهمه جهات معجزه است.

و البته پیغمبر اکرم این را می دانستند که به تمام معنا کسی مثل حضرت امیر علیه السلام نمیتواند باشد، لکن نمونه را که باید نزدیک به یک همچو وضعی باشد از حکومتها، تا آخر تعیین فرمودند.

صحیفه نور؛ جلد 3؛ صفحه 198

غدیر باید در همه اعصار باشد

غدیر باید در همه اعصار باشد

زنده نگه داشتن این عید نه برای این است که چراغانی بشود و قصیده خوانی بشود و مداحی بشود، اینها خوب است، اما مسأله این نیست. مسأله این است که به ما یاد بدهند که چطور باید تبعیت کنیم، به ما یاد بدهند که غدیر منحصر به آن زمان نیست، غدیر در همه اعصار باید باشد و روشی که حضرت امیر در این حکومت پیش گرفته است باید روش ملتها و دست اندرکاران باشد.

#امام_خمینی

#غدیر

صحیفه نور ،جلد ٢٠،صفحه ٢٨

کانال صحیفه نور امام خمینی(ره)

زنان را از مقام شرافت پایین کشیدند.

زنان را از مقام شرافت پایین کشیدند.

امام خمینی (ره):ظلم ها کردند به زن،زن را از آن مقام شرافت و عزت که داشت پائین کشیدند،زن را از آن مقام معنویت که داشت شئی کردند. به اسم آزادی، آزاد زنان و آزاد مردان، آزادی را از زن و مرد سلب کردند.زن ها و جوانان ما را فاسد الاخلاق کردند.

شاه برای زن این خاصیت را قائل بود که گفت، (زن باید فریبا باشد،) البته با آن نظر حیوانی که او داشت، با آن نظر جسمانی، مادی، حیوان پست که او داشت زن را نظر می کرد (باید فریبا باشد) .

صحیفه نور،جلد 6،صفحه 185-186