(یادامام وشهدا)  زخم هایتان یادمان رفت  و آرمان هایتان را قاب گرفتیم
(یادامام وشهدا)  زخم هایتان یادمان رفت  و آرمان هایتان را قاب گرفتیم

(یادامام وشهدا) زخم هایتان یادمان رفت و آرمان هایتان را قاب گرفتیم

مسلمین و حکومت های اسلامی چه وقت می خواهند بیدار بشوند.

مسلمین و حکومت های اسلامی چه وقت می خواهند بیدار بشوند.

#جمعیت

مسلمین و خصوصاً حکومت های اسلامی چه وقت خواهند بیدار بشوند و چه وقتی می خواهند اغراض شخصیه خودشان و آمال شخصی خودشان را کنار بگذارند و برا ی ملت ها خدمت بکنند؟

مسلمین یک میلیارد تقریباً جمعیتند، الان یک میلیارد جمعیت دنیا را تشکیل می دهند، با دارا بودن همه چیز، ممالک غنی و همه چیز دار، وسیع

مملکت ایران سی و پنج میلیون حالاً گویند جمعیت دارد، وسعتش آنقدر است که برای صد و پنجاه میلیون تا دویست میلیون جمعیت کافی است، یعنی اگر دویست میلیون جمعیت داشته باشد، در ایران به رفاه زندگی می کنند.

همین طور ممالک دیگر وسیعند عراق وسیع است و جمعیت کمی دارد. چه وقت می خواهند این حکومت ها بیدار بشوند و دست از اغراضشان بردارند؟ و چه وقت می خواهند مسلمین توجه بکنند به اینکه مصالحشان چه است و دردشان چه است؟ و چه وقت باید دوا کنند این درد را؟

#امام_خمینی

صحیفه نور، جلد ۶،صفحه ٢٠۵

بیانات امام خمینی(ره) در جمع نمایندگان مردم بحرین و پاکستان ١٣۵٨/٠٢/٢٩

طبق آمار، روحانیت صنفی ست که بیشترین شهید را از ابتدای انقلاب تا کنون تقدیم کرده است

طبق آمار، روحانیت صنفی ست که بیشترین شهید را از ابتدای انقلاب تا کنون تقدیم کرده است

مطابق بررسی‌های صورت گرفته مراکز آماری، قشر روحانیت با تقدیم قریب به ۴ هزار شهید به لحاظ جمعیت، حدود ۶ برابر دیگر اقشار جامعه، شهید، جانباز و آزاده تقدیم کرده است.

مطابق آمار از این جمع تعدادِ ۳۰ نفر مجتهد، ۱۸۱ نفر سطح چهار حوزوی، ۸۸ نفر سطح سه حوزه و بقیه در سایر سطوح حوزوی بوده‌اند.

همچنین به تفکیک مسؤولیت و تخصص: نماینده مجلس ۲۶ نفر، مسؤولیت در قوه قضاییه ۲۰ نفر، ائمه جماعت ۷۲ نفر، ائمه جمعه ۴۳ نفر، شهدای روحانی سوانح هوایی ۲۳ نفر، شهدای روحانی غواص ۷۲ نفر، تبلیغی خاص ۱۰۴۷ نفر، آرپی‌جی زن، تک تیرانداز، عملیات‌ها و لشکرها ۲۳۰۹ نفر، مخابرات و بی‌سیم‌چی ۸۸ نفر، امدادگر ۵۳ نفر، فرماندهان و مسؤولان دفاع مقدس ۵۰ نفر، خواهران طلبه ۱۵ نفر هستند.

بیش از ۷۰۰ طلبه شهید نیز بخاطر دارا نبودن کد رسمی مرکز حوزه‌ها در این آمار محاسبه نشده‌اند.

به یاد همه معلمان شهید

https://s6.uupload.ir/files/%D8%A8%D9%87_%DB%8C%D8%A7%D8%AF_ubh4.jpg

به یاد همه معلمان شهید

شهید بهشتی، شهید رجایی، شهید باهنر، شهید مفتح، شهید مطهری، شهید شهریاری،شهید علی‌محمدی، شهید همت، شهید هادی و...

«چند ویژگی از حکومت_مستضعفین »

«چند ویژگی از حکومت_مستضعفین »

امام خمینی (ره): یکی اینکه چون احساس کردند محرومیت را،به فکر محرومین می توانند باشند...اینها از باب این که خودشان لمس کرده اند این مسائل را می توانند محرومیت یعنی چه.خلاف قشری که سابق متوکل این امور بود.

خوف نداشتن از ابر_قدرت_ها،ویژگی حکومت محرومان.

یکی از خاصیت های بزرگ حکومت محرومان این است که اینها دیگر از ابر قدرت ها نمی ترسند.خاصیت اعیانیت و اشرافیت و به اصطلاح رفاه این است که چون همیشه خوف این مطلب که نبادا از این مقام پایین بیایم و نبادا یک لطمه ایی به اشرافیت من بخورد این خوف، اسباب این می شود که نسبت به زیر دست ها ظالم و نسبت به بالا دست ها تو سری خور باشد.یک نفر که نخست وزیر بود،وزیر بود،نسبت به زیر دستان به تمام معنا ظلم می کرد ولی وقتی مواجه می شد با یک سفارتخانه خارجی،کمال ذلت را داشت.امروز حکومت محرومان،این خاصیت را دارد که اگر رئیس جمهور آمریکا بیاید اینجا بخواهد به یک نفر از کارمند های اداره دولت ما یک درشتی بکند،یک سیلی می خورد.

پشتیبانی مردم از حکومت، ویژگی حکومت محرومان

اگر مردم،نصف مردم پشتیبان حکومت محمد رضا بودند،این مصیبت ها به سر او می آمد؟مردم یکپارچه پشتیبان این حکومت هستند؛اگر حکومت یک گرفتاری پیدا کند،این مردم اند که رفع می کنند گرفتاری را،اگر جنگ برای دولت پیش آید،این مردم اند که جبهه ها را پر می کنند.

صحیفه نور،ج18،صفحه29،30،32،33

من از سپاه راضی هستم، و به هیچ وجه نظرم از شما برنمی‌گردد.

https://s6.uupload.ir/files/%D9%85%D9%86_%D8%A7%D8%B2_akef.jpg

من از سپاه راضی هستم، و به هیچ وجه نظرم از شما برنمی‌گردد. اگر سپاه نبود، کشور هم نبود. من سپاه پاسداران را بسیار عزیز و گرامی می‌دارم. چشم من به شماست.

#امام_خمینی

صحیفه نور، جلد ٨،صفحه ٢۵٨

صحیفه نور امام خمینی(ره)