(یادامام وشهدا)  زخم هایتان یادمان رفت  و آرمان هایتان را قاب گرفتیم
(یادامام وشهدا)  زخم هایتان یادمان رفت  و آرمان هایتان را قاب گرفتیم

(یادامام وشهدا) زخم هایتان یادمان رفت و آرمان هایتان را قاب گرفتیم

اسلام برای همه چیز قانون دارد

اسلام برای همه چیز قانون دارد

آن‌وقت که خبری از قوانین نبود، قوانینی را خداوند تبارک و تعالی به وسیله رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم فرستاد که انسان متحیر می‌ماند از اینکه این چجور قوانینی است که از قبل از اینکه نطفه منعقد بشود تا آن وقتی که در قبر می‌رود، برای همه چیز قانون هست. همینطوری که برای وظایف عبادی قانون هست، برای اجتماعی هم قانون هست، برای حقوق هم قوانین إلی ماشاءالله هست، در سیاسات هم قوانین إلی ماشاءالله هست.

این کتاب‌های قطوری که ما داریم این‌ها احکام قضا را، احکام معاملات را، احکام حقوق را این‌ها را بیان می‌کند، این‌ها شمه‌ای از احکام اسلام هستند. احکام زیادی راجع به سیاسات هست از قبیل حدود، از قبیل قصاص و اشباه و ذلک که شما نمی‌یابید که یک موضوعی را الا اینکه اسلام برایش تکلیفی معین کرده است؛ چه در اجتماعیات ما و چه در سیاسات ما و چه در در سایر وظایف. لیکن این‌ها در دستگاه اجانب برای اینکه منحرف کنند مسلمین را و روشنفکرهای از مسلمین که عبارت از جوان‌های ما هستند، این‌ها را منحرف کنند از اسلام، اینطور معرفی کرده‌اند که اسلام که چیزی ندارد. اسلام پاره‌ای از احکام حیض و نفاس است! وقتی که با ما صحبت می‌کنند:  آخوندها همان بروند حیض و نفاس بخوانند!‏

حق هم هست که آخوندهایی که خودشان اصلا در فکر این نیستند که اسلام را آنطوری که هست بفهمند و آن‌طوری که هست معرفی کنند و عمده وقتشان را هم صرف همان معنایی که آن‌ها می‌کنند کرده‌اند و سایر کتب اسلامیه به کلی مغفول مانده است، آن‌ها هم حق دارند به ما همچین اشکالی بکنند. خب ما هم تقصیر داریم، مگر فقط آن‌ها این خارجی‌ها تقصیر دارند؟

آن‌ها البته اساس را از چند صد سال پیش از این تا حالا تهیه کرده‌اند و ماها هم باید به بی‌عرضگی که داریم و به واسطه اهمالی که در کارها داریم، ماها هم به‌طوری که ملتفت نیستیم، کمک به آن مقاصد را تا حالا کردیم و بعدها هم یک طور دیگر کنیم. این یک اصل مشکلی است که نمونه‌اش این معناست.

جلسه اول سخنرانی امام خمینی در باب ولایت فقیه، مسجد هندی نجف اشرف، سال 1348

انقلاب اسلامی ایران برای خداست و از اوّل هم برای خدا بوده است.الله اکبر بوده است و تا آخر هم همین است.

https://s6.uupload.ir/files/%D8%A7%D9%86%D9%82%D9%84%D8%A7%D8%A8_%D8%A7%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85%DB%8C_h5ma.jpg

انقلاب اسلامی ایران برای خداست و از اوّل هم برای خدا بوده است.الله اکبر بوده است و تا آخر هم همین است.

#امام_خمینی

#جمهوری_اسلامی_حَرم_است

صحیفه نور ،جلد ١۶ ،صفحه ٧٠

شیعه‌ای که از دجال بدتر است!

شیعه‌ای که از دجال بدتر است!

إن ممن ینتحل مودتنا أهل البیت ـ مـن هـو أشد فتنه علی شیعتنا من الدجال ـ فقلت بماذا قال بموالاه أعدائنا و معاداه أولیـائنا أنـه أذا کـان کذلک اختلط الحق بالباطل و اشتبه الأمر فلم یعرف مؤمن من منافق

هـمانا از کسانی که مدعی مودت ما اهل بیت هستند، کسی هست که در فتنه‌گری، برای شیعیان ما از دجال شدیدتر است. (راوی) گفتم: برای چه؟ (امام) گفت: به خاطر دوستی با دشمنان ما و دشمنی با دوستانمان. چـون چـنین شد، حق با باطل آمیخته می‌شود و مؤمن از منافق بازشناخته نمی‌شود.

وسائل الشیعه، ج ۱۶، ص ۱۷۹، ح ۲۱۲۸۹

قیام ضد حکومت اسلامی در حکم کفر و بالاتر از همه معاصی

قیام کردن بر خلاف حکومت اسلامی، جزایش جزای بزرگی است. قیام بر ضدِ حکومت اسلامی در حکم کفر است. بالاتر از همه معاصی است.

۱۳۵۸/۹/۱۸