(یادامام وشهدا)  زخم هایتان یادمان رفت  و آرمان هایتان را قاب گرفتیم
(یادامام وشهدا)  زخم هایتان یادمان رفت  و آرمان هایتان را قاب گرفتیم

(یادامام وشهدا) زخم هایتان یادمان رفت و آرمان هایتان را قاب گرفتیم

*شهید علی ذاکری* نقل از شیخ حسین انصاریان

*شهید علی ذاکری*

نقل از شیخ حسین انصاریان

شهید علی ذاکری بچه تهران که پدر و مادر او هر دو دکتر بوده اند. این خانواده یک پسر دارند و دو دختر…

بنده منزل این شهید رفته ام و حکایت را از نزدیک دیده ام و اول این ماجرا را شیخ حسین انصاریان بالای منبر گفتند و من حساس شدم و این موضوع را دنبال کردم.

دو تا خواهر دارد که بد حجاب اند و بد حیا اند و دوست پسر دارند و رفت و آمد دارند و گناهان دیگر …

این پسر خوب از آب در آمده و هر چه به خواهران نصیحت می کند ، خواهران گوش نمی کنند.

این شهید متوسل می شود که خدایا من را از این اوضاع نجات بده .

شب در خواب یک روحانی سید را می بیند که خطاب به این شهید می گوید: علی اقا، پاشو بیا دانشگاه امام حسین که اینجا دانشجو می پذیرد.

آن موقع هنوز دانشگاه امام حسین (ع) تهران تاسیس نشده بود.

می رود که خوابش را تعبیر کند ، پیش‌نماز مسجد محله او می گوید :دانشگاه امام حسین یعنی همین جبهه های حق علیه باطل، ایشان با هزار خواهش و التماس در جبهه ثبت نام می کند و بالاخره راهی جبهه می شود و شب عملیات در وصیت نامه خود موضوعات قابل توجهی می نویسد:

آن قدر وصیت نامه دو صفحه ای این شهید را خوانده ام که آن را حفظ شده ام .

این شهید در این وصیت نامه می نویسد : ریاست محترم دبیرستان ، معلم عزیزم ، شما را به عنوان وصی خودم انتخاب می کنم. چراکه می دانم پدر و مادرم وقت خواندن وصیت نامه من را ندارند . شما را انتخاب می کنند چون خواهران من اصلا وصیت نامه نوشتن من را قبول ندارند.

از شما تقاضا دارم ، جنازه من را که اوردند پس از تشییع جنازه در بهشت زهرا تهران ،  بروید پدر و مادر من را خبر کرده و به خواهران من هم خبر دهید ، این مقدار انسانیت در انها سراغ دارم که برای تشییع جنازه من کارها را رها خواهند کرد و  به بهشت زهرا خواهند امد.

جنازه من را که به داخل قبر گذاشتید ، تلقین قبر را که خواندید ، کفن از چهره من بردارید و بگویید تا برای یک لحظه پدر و مادر و خواهران من بیایند بالای قبر ، اگر راه من حق باشد و بد حجابی دو خواهر من گناه باشد به قدرت پروردگار باید زنده شوم و چند لحظه ای به دنیا و اهل دنیا و پدر و مادر و دو خواهرم لبخند بزنم تا بفهمند که حق با خمینی است و آنچه خواهران من عمل می کنند ، گناه است و ذلالت است و بد بختی ..

رئیس دبیرستان می گوید با خود گفتم چه کار کنم ؟ نکند ایشان شهید شود ؟ اگر جنازه اش را اوردند چه ؟ اگرلبخند نزد ؟ اگر زنده نشد ؟  و…

ایشان شهید شدند و جنازه اش را آوردند و به پدر و مادر هم گفتیم و آمدند و با خود در این فکر بودیم که آیا این شهید خواهد خندید ؟ نخواهد خندید؟ چه طور خواهد شد؟

با خود گفتیم : هرچه شد مهم نیست و ما باید اعلام کنیم ، چرا که خود شهید از ماخواسته است.

به محض اینکه تلقین  رو خواندند و تمام شد و کفن را از چهره شهید کنار زدند و خانواده وی بالای قبر ایستاده و گریه می کردند  دیدیم که شهید سرش را بلند کرد و برای لحظاتی چشمانش را باز کرد و به روی پدر و مادر و دو خواهرش لبخند زد..

لبخند این شهید خانواده اش را به آنجا رساند که پدر و مادر وی اکنون از بهرترین پزشکان کشور قرار دارند و خواهران وی از بهترین خواهران تهران بوده و برای جذب خواهران تلاش می کنند و…

حجاب در زمان ما پشتوانه ای مبارک به نام خون شهدا هم دارد.

حق خود را با مشت گره کرده از آنان بگیرید

حق خود را با مشت گره کرده از آنان بگیرید

هان ای مظلومان جهان! از هر قشر و از هر کشوری هستید به خود آیید و از هیاهو و عربده امریکا و سایر زورمندان تهی مغز نهراسید، و جهان را بر آنان تنگ کنید و حق خود را با مشت گره کرده از آنان بگیرید. ۱۹ بهمن ۱۳۵۸

#ترجمه_عربی

یا مظلومی العالم، من ای طبقه ومن ای بلد کنتم، عودوا إلی رشدکم، ولا تخشوا ضجیج وعربده امیرکا وسائر المتجبرین الغاشمین، ضیقوا الخناق علیهم، وخذوا منهم حقکم بسواعدکم. ۲۱ ربیع الاول ۱۴۰۰ ه- ق‏

#ترجمه_انگلیسی

O, the victims of the world! From wherever and from whichever country you happen to come to yourselves don't fear the roars and clamor of America and other mighty ones with no brains. You should corner them that the world should become tight and narrow for them. You should pull out your right from them by your tied fists. February ۸, ۱۹۸۰

#امام_خمینی

همین کارهای شما عبادت هست، چون به کشور آبرو می دهید.

همین کارهای شما عبادت هست، چون به کشور آبرو می دهید.

اینها از ایران ترسیده اند،نه از افراد بلکه از این انسجام و اینکه پلیس و ارتش و دولت در خدمت مردم هستند و مردم پشتیبان آنها می باشند که اگر برای یک پلیس در خیابان گرفتاری پیدا شود مردم در رفع آن همکاری می کنند.

این به خاطر آن است که همه در خدمت اسلام هستند و پلیس هم در خدمت اسلام است. همین کارهای شما عبادت است چون شما به کشوری آبرو می دهید.

#امام_سید_روح_الله_موسوی_خمینی

#صحیفه_امام

#امام_خمینی

آن قدری که اسلام تکیه کرده است بر اینکه #منافقین را از بین ببرد یا اصلاحشان کند،

https://s6.uupload.ir/files/%D8%A2%D9%86_%D9%82%D8%AF%D8%B1%DB%8C_%DA%A9%D9%87_r43o.jpg

آن قدری که اسلام تکیه کرده است بر اینکه #منافقین را از بین ببرد یا اصلاحشان کند، برای #کُفار این طور نیست.

صحیفه نور، جلد ١٧،صفحه ١٣٣

#امام_خمینی

#جمهوری_اسلامی_حَرم_است

صحیفه نور امام(ره)

امام خمینی رحمت الله علیه:فریب #شیطان در بهار #جوانی!

https://s6.uupload.ir/files/%D9%81%D8%B1%DB%8C%D8%A8_394g.jpg

فریب #شیطان در بهار #جوانی!

امام خمینی رحمت الله علیه:

گمان نکن که پس از محکم شدن ریشه گناهان انسان بتواند #توبه نماید، یا آنکه بتواند به شرایط آن قیام نماید. پس #بهار_توبه ایام جوانی است که بار گناهان کمتر و کدورت قلبى و ظلمت باطنی ناقص‌تر و شرایط توبه سهل‌تر و آسان‌تر است.

انسان در پیرى حرص و طمع و حب جاه و مال و طول املش بیشتر است‏...

شرح #چهل_حدیث ، صفحه 273

#امام_خمینی_ره