(یادامام وشهدا)  زخم هایتان یادمان رفت  و آرمان هایتان را قاب گرفتیم
(یادامام وشهدا)  زخم هایتان یادمان رفت  و آرمان هایتان را قاب گرفتیم

(یادامام وشهدا) زخم هایتان یادمان رفت و آرمان هایتان را قاب گرفتیم

می‌پرسم: از نحوۀ شهادت شهید طیّاری چیزی می‌دانید؟

https://s6.uupload.ir/files/%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%D9%BE%D8%B1%D8%B3%D9%85_a0u7.jpg

می‌پرسم: از نحوۀ شهادت شهید طیّاری چیزی می‌دانید؟

حاجی فرماندۀ گردانِ خط‌شکن لشکر ثارالله بوده که در آخرین عملیات دفاع مقدس (قبل از قبولِ قطعنامه) شهید می‌شود، در بیت‌المقدس ۷، خرداد ۶۷. همیشه می‌گفت «در آخرین عملیات. دوست دارم بمانم و عاقبت جنگ را ببینم. از خدا خواسته‌ام اگر وجودم برای جبهه‌ها مفید است، تا آخرین عملیات سلامتم بدارد.»

در بیت‌المقدس ۷، گردان شهید طیّاری قرار بود دومین گردانِ عمل‌کننده باشد. همین‌طورکه حاج مهدی منتظر شروع مأموریتش بوده و خمپاره‌های دشمن مثل باران در حال باریدن؛ حاج قاسم سلیمانی، شهید را به سنگر فرماندهی فرامی‌خواند. شهید خودش را به سنگر فرماندۀ لشکر می‌رساند؛ و بعد از صحبت و مشورت با حاج قاسم، خوشحال بیرون می‌آید. اگر اشتباه نکنم، مأموریت گردان خط‌شکن هم به گردان او واگذار شده بود.

حاج‌مهدی با همراهانش راه می‌افتد طرف مقر گردان، اما وسط راه خمپاره‌ای درست کنار حاج مهدی به زمین می‌خورد و او و اطرافیانش را نقش زمین می‌کند.

همراهان شهید تعریف کرده‌اند:

وقتی گرد و خاکِ ناشی از اصابت خمپاره‌ فرو نشست، دیدیم حاج مهدی دارد پایش را به زمین می‌کشد و سعی دارد خودش را بچرخاند. تا خودمان را به او برسانیم، بدنش را رو به کربلا کرده بود و به شهادت رسیده بود. ترکش‌های خمپاره، تماماً به قلب و ریه‌هایش برخورد کرده بود و خون، تمام چهره‌اش را پوشانده بود...

به مناسبتِ سالروز آغاز عملیات بیت المقدس ۷ و شهادت شهید طیاری در سال ۶۷

کتاب کریمانه

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.